گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

گناه شناسی

سیصد و سیزده فدائی منجی انسانهایی هستند حلال زاده، با تربیتی درست، با ایمانی استوار چون کوه، دارای کسب حلال و گوش،چشم،زبان،شکم و دامن پاک

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:
الذُّنوبُ الدّاءُ، و الدَّواءُ الاستغِفارُ، و الشِّفاءُ أن لا تَعودَ.
گناهان بیماری‎اند و دارو استغفار است و شفایش به این است که به گناه باز نگردند.
با توجه به حدیث شریف بیماری جامعه ما و افراد آن گناه است و بدترین بیماری آن است که صاحب آن از وجودش مطلع نباشد یا آنرا بیماری نداند.
سعی بنده این است که به عنوان یک طلبه علوم دینی به انجام وظیفه در جبهه جهاد جنگ نرم به معرفی مصادیق، ریشه ها و علل بروز گناهان، آثار و عواقب دنیوی و اخروی، معرفی راه های پیشگیری و درمان گناه بپردازم.
در ضمن محوریت با بحثهای گناهان شایع و مبتلی به است.
باشد که مرضی رضای پروردگار متعال و باعث خشنودی مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.

جستجو با گوگل



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
ترجمه وبلاگ به سایر زبانها
كانال‌هاي ما

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندها
  • ۵۶۴۰ نمایش
  • یکی از اشکالات  بسیار کلیدی و مهمی که  اهل سنت بر شیعه وارد می کنند بحث متعه یا همان صیغه می باشد. آنها به زعم خود یک اشکال سختی برای شیعیان  مطرح کرده اند!!!! که فکر می کنند جوابی ندارد. در این پست بر آنیم تا از معتبرترین کتب خود جماعت مخالفین برای شما به اثبات برسانیم که:
     اولا : متعه در قرآن موجود است و سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می باشد .
    دوما : این که عمر اولین کسی بود که متعه را حرام کرد.!!
    سوما: فلسفه این تحریم و چند تا فلسفه دیگر...

    متعه  حلال قرآن و سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله)

    متعه یا همان صیغه در قرآن کریم نیز مطرح شده است که متن و ترجمه آیه چنین است :

    «فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً»نساء، آیه 24.
    «و زنانى را که متعه (ازدواج موقت) میکنید. واجب است است مهرشان را بپردازید».

    حال در این قسمت به بررسی متعه در سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از معتبرترین کتب خود مخالفین می پردازیم :

    این مطلب در کتاب صحیح بخاری - چاپ دار ابن کثیر - کتاب التفسیر - باب فمن تمتع بالعمرة الی الحج - صفحه ۱۱۰۷ - حدیث ۴۵۱۸ موجود می باشد.

    تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۱۱۰۷ کتاب صحیح بخاری می باشد.

     

    ترجمه حدیث : «از عمران ابن حصین روایت است که گفت : آیه ی متعه در قرآن نازل شده است ، و ما در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم آن را انجام دادیم ، و هیچ آیه ای در قرآن در حرام کردن آن نازل نشده است ، و رسول خدا تا زمانیکه از دنیا رفتند آن را منع نکردند ، و عمر آن را نهی کرده است.»

    منابع بیشتر :

    ۱ ـ تفسیر القرآن العظیم ، جلد ۱ ، صفحه ۵۳۸ ناشر : دار طیبة

    ۲ ـ در المنثور ، جلد ۱ ، صفحه ۵۲۰ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

    ۳ ـ سنن کبری بیهقی ، جلد ۵ ، صفحه ۱۹ ، حدیث ۸۶۴۹ ناشر : مکتبة دار الباز

    ۴ ـ مسند احمد بن حنبل ، جلد ۴ ، صفحه ۴۳۶ ، حدیث ۱۹۹۲۱ ناشر : مؤسسة قرطبة قاهرة

     

    اثبات مسئله حرام کردن متعه (یک بدعت آشکار ! ) توسط عمر

    این مطلب در کتاب تاریخ الخلفاء جلال الدین سیوطی - چاپ دار ابن حزم - بخش دوم عمر بن خطاب - فصل فی اولیات عمر - صفحه ۱۱۱ موجود می باشد.

    تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۱۱۱ کتاب تاریخ الخلفاء می باشد.

    ترجمه متن مشخص شده : «و او ( عمر بن خطاب ) اولین کسی است که متعه را حرام کرده است.»

    منبع بعدی : کنز العمال - چاپ موسسة الرسالة - جلد ۱۶ - حرف نون ( کتاب النکاح ) - باب محرمات النکاح - صفحه ۵۲۱ - حدیث ۴۵۷۲۲ موجود می باشد.

    تصاویر زیر مجلد کتاب و صفحه ۵۲۱ کتاب کنز العمال می باشد.

    ترجمه حدیث : عمر گفت : «متعه حج و متعه زنان در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم حلال بود و من آن را نهی کردم.»

    منابع بیشتر :

    ۱ ـ المغنی ، جلد ۷ ، صفحه ۵۷۱ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

    ۲ ـ المحلی ، جلد ۷ ، صفحه ۱۰۷ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

    ۳ ـ تاریخ بغداد ، جلد ۱۴ ، صفحه ۱۹۹ ناشر : دار الکتب العلمیة بیروت

    ۴ ـ تاریخ الاسلام الذهبی ، جلد ۳۵ ، صفحه ۴۴۹ ناشر : دار الکتب العربی بیروت لبنان

    ۵ ـ تاریخ مدینة دمشق ، جلد ۶۴ ، صفحه ۷۱ ناشر : دار الفکر بیروت لبنان

    ۶ ـ شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید ، جلد ۱۲ ، صفحه ۲۵۲ ناشر : دار احیاء الکتب العربیة

    پس در قسمت اول با اسناد و مدارک ارائه شده ثابت شد که عمر اولین کسی است که متعه را حرام کرده است و هیچ جای شک و شبهه ای در آن باقی نمی ماند. در قسمت دوم این مطلب به بررسی متعه در سنت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و قرآن کریم می پردازیم و آن را از معتبرترین کتب خود جماعت مخالفین به اثبات می رسانیم.

    منبع: شیعه امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)

    نتیجه تحریم صیغه!!:

    امام جعفر صادق (علیه السّلام) که بیش از ائمه دیگر (بعد از حرام کردن صیغه موقت توسط خلیفة دوم) در احیاء و زنده نگهداشتن این سنت نبوی نقش داشت در مورد اهمیت و فایدة متعه می فرماید: «اگر عمر بن الخطاب (خلیفة دوم) متعه را حرام نمی کرد هیچ مؤمنی زنا نمی کرد مگر اشقیاء از آنها»(پس عمر در گناه زنای زناکاران شریک است!!)
    (شیخ حر عاملی، وسائل‎الشیعه، ج 21، ص 11 مؤسسه آل البیت قم، 1409 ق، همچنین الکافی، ج 5، ص 448 دارالکتب الاسلامیه.)


    فلسفه نزول وحی بر رسول خدا (صلی الله علیه و آْله)  و نازل نشدن آن بر... و فلسفه تحریم صیغه و حلال کردن ل... توسط... :
    بیشتر نمی توانم  بگویم خودتان فیلمش را ببینید..



    دریافت
    مدت زمان: 4 دقیقه 45 ثانیه

    https://cafebazaar.ir/app/Ghunah.Shenasi/?l=fa

    social code

    كانال گناه شناسي در تلگرام

    توصيه مي كنم حتما در اين كانال عضو شويد!

    https://telegram.me/c313fadaii

    نظرات (۷)

    باسلام‏;‏ متعه یا صیغه یک نگاه به دور از کرامات انسانی به زن است و شاید در مورد طبقه عوام مصداق پیدا کند یک بانوی کریمه خود را یک همسر,همسفر,همدل,مادر,مربی و.... می داند نه ابزاری برای استفاده در هرصورت متعه معنای مذمومی درخود نهفته مانند خوردن گوشت مار زمان اضطرار که حرام نیست اما لذیذ هم نیست شاید عمر خواسته بااین حرکت مدینه فاضله ای به حساب خودش‏!‏‏!‏‏!‏‏!‏ ترسیم نماید که شرایط اضطرار برآن صدق نمیکند -کاسه داغتراز آش.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    یعنی شما معتقدید که خداوند حکمی بر خلاف کرامات انسانی جعل کرده!!؟؟؟
    حاشا و کلا
    ادریس چرت میگه
    من خودم با یک مولوی اهل سنت در ارتباطم
    این موضوع رو تأیید و توجیه میکنه
    با سلام.
    از نظر آقای ادریس بسیار استفاده کردم.
    بدون تعصب و با ذکر دلیل.
    والبته جایی که نظر شخصی بود رو اعلام کردن..برعکس مدیر سایت که هر جا تعصب و نظر شخصی لازم بوده به اسم دین گذاشتن..
    برادر اونچیزی که به اقای ادریس میگی خودت هم رعایت کن...لطفا.
    پاسخ:
    سلام
    بروی چشم
    با سلام. من در کتب اهل سنت این همه تحقیق کردم همچین چیزی که این آقا گفت در درهیچ رساله معتبر وجود ندارد و برداشت شخصی این آقا و حتما کتبی است که این آقا خوانده و چیزی مثل همین علی اللهی های شیعه و انحرافات دیگه در ادیان دیگه است. از قدیم هم گفتند با یک گل بهار نمیشه. با فرض صحت صحبت‌هایی این آقا از تایباد که بعید نیست شبه افکن و اختلاف افکن هم با شه. نظر خواص و نوک پیکان مهم است نه نظر خرافه یه فرد. متاسفانه رسم است که برای اثبات نظریات اسمون و ریسمان به هم می بافند و کسی رو که محب میدانید به مقام خدایی می رسانند.
    در مورد فیلم استدلال حاج آقا خیلی جالب بود. اگر حضرات ابوبکر و عمر عثمان و علی. فاطمه دیگران به پیامبر رجحان داشتند به مقام نبوت ارجح تر بودن. سبب پیدایش خلقتتت رو به اونها نسبت دادن یا امثال اقدام این آقا مذهکه ای بیش نیست. اما در مورد بحث متعه و صیقه که اصل موضوع
    این بحث جز احکام اولیه اسلام نیست. مشمول احکام ثانویه است. اختیآر آن در ید حاکم اسلام. در شیعه نیز نظیر اون رو بسیار داشتیم. در زمان خلافت حضرت علی بر شتر هم زکات بستند و یا در زمان معاصر حرمت قند و معروف تر از آن حرمت تنباکو است. میرزا اقای شیرازی بر اساس قاعده نفی سبیل تنباکو رو حرام اعلام کرد. خیلی چیز ها در اسلام حلال است که هنگام ضرر حرام تر از حرام است. در اسلام حکم کشف معدن چیست؟ مگر نه اینکه هر کس معدن طلا یا نقره یا نفت در حال حاضر کشف کند متعلق به خود اوست الان در جامعه خود ما این اجرا می شود؟ یا همه عمومی است. حمل اسلحه در اسلام آزاد است. پیامبر اسلام شمشیر به کمر نمی بست. هنوز در کشور عمان خنجری به کمر می بندند. اما در ایران سلاح سرد حکم صلاح گرم رو داره و حمل اون غیر قانونی و شرعی.
    چه بسا این حلال در زمان جناب عمر مضرات و معایبی بیشتر از مصالح و منافع داشته. ایشان به جهت حکومت این حق رو ساقط کرده اند. اجماع نماز پنجگانه در زمان امام صادق. غیر از نماز صبح دو به دو با هم ادغام شدند. یا ممثله محر. مگر پیامبر پیشانی بر خاک نمی گذاشت. یا نمونه آن در اذان. مگر نه اینکه در کتب شیعه اذان فاقد علی ولی الله است. در زمان پیامبر حضرت علی که ولی الله نبوده اند در اذان باشند.
    اثرات متعه خوب یا بد در حال حاضر. من شخصا با متعه موافقم. از نظر من با رعایت جوانب شرعی و عرفی اتفاقا نیاز جامعه امروز. در اوت شکی نیست. اتفاقا به نظر من شرع مقدس و مذهب پیشرفته شیعه به درستی نیاز جامعه در بر آوردن شهوت به طریق مشروع و قااااانونی. آگاه و کوشا بوده. به نظر من ثبت رسمی صیغه و به تبع آن استفاده از مفاد قانونی برای زوجه لازم و ضروری. شاید در زمان جناب عمر امکان ثبت و ضبط وجود نداشته. در جوامع پیشرفته با عرض پوزش ار حضار محترم برای فواحش طرح های حمایتی و بیمه در مانی می گذارند. تا جلو خشونت علیه آنها و انواع و اقسام بلایا رو بگیرن.
    اگر در جامعه ما صیغه نامه به مبلغ بیست هزار تومن به فروش برسد و نیاز به ثبت نباشد و زوج و زوجه اون رو خود تنفیذ کنند با فساد و رابطه نا مشروع از نظر من هیچ فرقی نداره. نتنها منفعت نداره انواع و اقسام مضرات هم دارد.
    مشخص شدن تکلیف فرزند یکی از مهمترین دستاورد های ثبت صیغه به طور رسمی. آگاهی از صیغه برای زوج دایم. می دانید که تجدید فراش بدون اطلا ع همسر دایم برای اون حق طلاق بود میآورد این نکته خیلی مهمه. از نظر من اصولا صیغه برای مرد و زن معصر است البته این نظر شخصی و منوط به نظر فقهی کسی نیست.
    به نظرم مرد یا زن مزدوج صیغه براشون معنی نداره. بنده با تعدد زوجات مخالفم اونم باز نظر شخصی من
    در یک جمله باید مضرات و محسنات یک عمل شرعی و یا عرفی رو شناخت و سپس اقدام به جاری و ساری کردن آن کرد.
    با کمال تشکر از این سایت بسیار عالی
    پاسخ:
    سلام
    حواسمان باید جمع باشد که در مورد احکام شرعی و مسائل دینی که تخصص نداریم اظهار نظر نکنیم و فتوا صادر نکنیم تا خدای ناکرده گرفتار گناه بدعت نشویم.
    بسیار عالی بود لطفا از این دست مطالب را مانند همین مطلب با سند محکم بیاورید چون عقیده دارم که بسیاری از کسانی که این موارد را قبول ندارند مطالعه ای در این زمینه انجام نداده اند.
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    در قسمت کتابخانه چند کتاب مفید در مورد متعه گذاشتم که راحت میشه دانلود کرد!
    سلام و درود

    فوق العاده بود
    اشکمون درومد
    خدا خیرت بده

    یا علی
    ۱۱ دی ۹۲ ، ۲۲:۱۶ علی حسنوند
    فیلمش خیلی با حال بید